Lesson 13
And I’m Jenny Silver.
Welcome to Business English for Global Competence.
Yes. Let's learn how to communicate effectively in business.
So, let's get started.
Okay. Let's listen to today's business scene.
Let's try the dialogue.
Good job!
Support the person and attack the problem. 人は支持して 問題を潰しなさい
人格否定はせずに論点について切り込む
Okay. Let's listen to today's business scene one last time.
In the U.S., resumes should list your most current work experience first. And they should be typed, never hand-written. And do not write things like, age, gender, marital status, children or religion. Also companies must be able to prove that they do not hire based on appearance. So, you should not include a photo of yourself.
See you next time. Bye!
コメント
コメント一覧 (2)
*** dictation
In the US, ❕resumes ❕should list ❕your most current ❕work experience first.
And ❕they should be ❕typed, never hand-written.
And do not write things like age, gender, ❕marital status, children or religion.
Also companies must be able to prove that they do not hire ❕based on appearance.
So, you should not include ❕a photo ❕of yourself.
★resumes should「レジュメイシュ」と聞こえた。
1.resumesのsとshouldのsがくっついているせいか、複数系が聞き取れず、resume it shouldとしてしまう。さらに最初はissueに聞こえた。
2.yourをofとしてしまう。よく聞くと「リスチャー」と言っている。
「レジュメーシュリスチャー」のspeedに脳がついて行かない。
3.work experienceをmarket experienceとしてしまう。
4.And theyのtheyを聞き取れず。dとthがくっついて「アンダ」と聞こえandにしてしまう。theyを逃してしまう。よく聞くとちゃんと「アンデイ」theyって言っている。
5.typedがtightと最初聞こえた。p-soundに弱い。
6.maritalという言葉を知らずmarrige ofにしてしまう。
*marital形 結婚生活の、結婚の、婚姻の、夫婦の、夫の【mǽrətəl】マリトゥル
7.aを聞き逃す。speedに耳がついて行かない。
8.ofを聞き逃す。speedに耳がついて行かない。
tjjapanthegreat
がしました